Dwuletni kurs historii programu matury międzynarodowej w II LO obejmuje ogólne poznanie dziejów świata w XX wieku. W jego trakcie uczniowie rozwijają umiejętności pracy ze źródłami historycznymi, pisania esejów historycznych, tworzenia argumentacji historycznej i rozwiązywania problemów badawczych.

W ramach części podstawowej tego kursu uczniowie poznają zagadnienia takie jak: ‘The move to global war’ – ‘droga do konfliktu drugowojennego’, ‘Causes and effects of 20th century wars’ – ‘przyczyny, charakter i efekty wybranych wojen XX wieku’ oraz 'The Cold War: Superpower tensions and rivalries (20th century)’ – ‘okres zimnej wojny’. Uczniowie podejmują także badanie historyczne zwieńczone napisaniem ‘Internal Assessment’ – pracy badawczej na wybrany przez siebie temat.

Uczniowie decydujący się na zakres rozszerzony kursu, poza wymienionymi powyżej komponentami, zajmują się dodatkowo historią Europy, która obejmuje ‘European states in the inter-war years (1918-1939)’ – ‘dzieje państw europejskich okresu międzywojennego’, 'Versailles to Berlin: Diplomacy in Europe (1919-1945)’ – ‘dyplomację europejską między Wersalem a Berlinem’ oraz 'Post-war central and eastern Europe (1945-2000)’ – ‘dzieje powojennej Europy środkowo-wschodniej’.

Dla przykładu niektóre tematy zajęć historii z zakresu podstawowego:

- 'The successes and failures of peacemaking after the First World War (1914-1918)’ – ‘sukcesy i porażki postanowień pokojowych po I wojnie światowej’,
- ‘The impact of Japanese nationalism and militarism on foreign policy’ – ‘wpływ nacjonalizmu i militaryzmu na politykę zagraniczną Japonii’,
- ‘Italian expansion: Abyssinia (1935-1936)’ – ‘włoska ekspansja w Abisynii’,
- ‘International response to German aggression (1933-1938)’ – ‘międzynarodowa reakcja na ekspansję Niemiec’,
- ‘Short and long-term causes of the Second World War (1939-1945)’ – ‘długo i krótkofalowe przyczyny II wojny światowej’,
- ‘Types of war: guerrilla wars – Vietnam (1946-1954 and/or 1964-1975)’ – ‘rodzaje wojen: wojna partyzancka na przykładzie wojny wietnamskiej’,
- ‘Technological developments; theatres of war: air, land and sea – Falklands/Malvinas War (1982)’ – ‘wpływ techniki; różne wymiary działań wojennych – wojna w powietrzu, na lądzie i morzy na przykładzie wojny falklandzkiej’,
- ‘The US, USSR and China – superpower relations (1947-1979)’ – ‘zimnowojenne relacje USA, ZSRR oraz Chin’,
- ‘The impact of two leaders, each chosen from a different region, on the course and development of the Cold War – Trunam and Khrushchev’ – ‘wpływ przywódców na rozwój zimnej wojny na przykładzie Trumana i Chruszczowa’,
- ‘Cold War crises case studies: Cuban Missile Crisis (1962) and Hungary (1956)’ – ‘przykład kryzysów zimnowojennych – kryzys kubański i powstanie węgierskie’.

W przypadku zakresu rozszerzonego przykładowe tematy to:

- ‘Weimar Germany: constitutional, political, economic/financial and social issues (1918-1933)’ – ‘Republika Weimarska: problem konstytucyjne, gospodarcze i społeczne’,
- ‘Italy (1918-1939): rise of Mussolini; consolidation of power’ – ‘Włochy: droga Mussoliniego do władzy, konsolidacja reżimu faszystowskiego’,
- ‘The League of Nations and Europe: successes and failures’ – ‘sukcesy i porażki Ligi Narodów’.
- ‘Collective security and appeasement (1919-1941)’ – ‘zbiorowe bezpieczeństwo i polityka ustępstw’,
- ‘Impact of the Second World War on civilian populations in any two countries between 1939-1945 – Great Britain and Poland’ – ‘wpływ II wojny światowej na ludność cywilną państw europejskich na przykładzie Wielkiej Brytanii i Polski’,
- ‘Motives, extent and nature of Soviet control in central and eastern Europe (1945-1955)’ – ‘przyczyny, zakres i charakter sowieckiej kontroli nad Europą środkowo-wschodnią’,
- ‘Acceptance of, and opposition to, Soviet control in central and eastern Europe (1968-1989)’ – ‘akceptacja i opór wobec sowieckiej kontroli nad Europą środkowo-wschodnią’.