Jak wiadomo, nauka pochłania ¾ mojego życia, pozostawiając mi kilka godzin dziennie na wyspanie się, choć czasem i to jest niemożliwe! Jako uczeń IB powinienem być ‘balanced’, dlatego też spośród kilku pozostałych mi godzin, muszę wygospodarować czas na swój rozwój fizyczny jak i psychiczny:) Często graniczy to z cudem…zawaleni materiałem, internalami czy esejami nie mamy czasu by wyjść ze znajomymi, a co dopiero myśleć o CASie! A jednak! Co więc robię w ramach CASu?
W ramach creativity uczęszczam na kółko fotograficzne, na którym mam nadzieję poznam więcej funkcji mojego aparatu niż dotychczas znana mi funkcja ‘auto’. Jestem także jednym z uczestników szkolnego kółka zajmującego się gender studies, na którym rozmawiamy o tolerancji czy różnorodności, by stać się ‘more tolerant and open-minded’.
Na squasha oraz na siłownię chodzę w ramach action – jest to rewelacyjna szansa na to, by wyładować swoją złość, wyżyć się, przy okazji schudnąć, poprawić swój wygląd oraz by nabrać sił na kolejne ciężkie tygodnie.
Założeniem service jest niesienie pomocy innym. Jestem wolontariuszem w szkole podstawowej, w której podczas zajęć w świetlicy, pomagam uczniom odrabiać ich zadania domowe, często też bawimy się razem i spędzamy miło czas. Jest to rewelacyjny sposób na to, by poczuć się potrzebnym!

Jakub Jasiewicz, 2b (Matura 2014)


Co robię w ramach CASu?
Activity!
Pływam co tydzień na basenie, ciężko przygotowuje się do zdania kursu na ratownika wodnego. Ponadto uczęszczam na aerobik w szkole, gdzie również przygotowujemy się do udziału w zawodach aerobiku.
Creativity!
Chodzę na zajęcia z języka hiszpańskiego raz w tygodniu. Jestem członkinią szkolnego kółka fotograficznego, na którym poszerzamy naszą wiedzę i umiejętności dotyczące fotografii. Również dwa razy w tygodniu chodzę na zumbę, gdzie wylewam z siebie pozytywną energię. Zajęcia zumby są dla mnie połączeniem activity oraz creativity.
Serwis!
Jestem członkinią grupy Amnesty International, mającej siedzibę w naszej szkole. Staramy się, jak możemy, by pomóc osobom, które od nas tej pomocy oczekują. Dodatkowo udzielam lekcji języka angielskiego młodszemu koledze.

Kinga Kuczyńska, 2b (Matura 2014)


Moja ‘Creativity’ to nauka języka migowego ze Stowarzyszeniem Pomocy Osobom Niesłyszącym. Ponadto uczęszczam na zajęcia koła fotograficznego w naszej szkole, żeby zyskać podstawową wiedzę na temat robienia zdjęć. Natomiast w ramach ‘Action’ chodzę na siłownię i zajęcia fitness. Brałam już udział w dwóch 6-cio godzinnych maratonach fitness, na których instruktorzy wycisnęli ze mnie naprawdę siódme poty. Na siłowni można mnie spotkać średnio dwa razy w tygodniu po zajęciach w szkole. Chodzę na Aerodance i BodyArt, które dają mi dużo pozytywnej energii. Mój ‘Service’ to dawanie korepetycji z matematyki i angielskiego osobom z mojej okolicy, które nie mogą pozwolić sobie finansowo na dodatkowe lekcje po szkole. Przychodzą do mnie dwie dziewczynki z 4 klasy szkoły podstawowej, którym staram się na bieżąco tłumaczyć różne zagadnienia matematyczne, typu mnożenie pisemne, kolejność działań albo potęgowanie. Jedną z nich podszkalam jeszcze w języku angielskim. Dodatkowo chcę działać w Centrum Aktywności Twórczej i uczestniczyć w różnych warsztatach i projektach międzynarodowych, które mają miejsce głównie w trakcie wakacji. Liczę na to, że dzięki nim podwyższę swój poziom języka angielskiego i poznam nowych ludzi i ich kultury. Podczas ostatniej przerwy wakacyjnej dzięki tej fundacji miałam możliwość wyjazdu do Gruzji w ramach programu unijnego ‘Młodzież w działaniu’ i poznać wspaniałych ludzi z krajów kaukaskich i Litwy, która również była uczestnikiem projektu.

Katarzyna Murawska, 2b (Matura 2014)


Co robię w ramach CASu? Przede wszystkim odrywam się od codzienności i natłoku prac szkolnych. Obcuję z innymi zjawiskami, współpracuję z innymi ludźmi. Mogłabym narzekać, że realizując CAS nie mam czasu dla siebie, jednak już po dłuższym okresie działania wiem, że właśnie w CASie mogę odnaleźć chwilę dla siebie. Chodzę na siłownię, biegam, uczę się grać w tenisa ziemnego - to są dla mnie chwile oderwania się od książek, komputera i pisania raportów ;). Z kolei nauka łaciny czy podstaw tańców latynoamerykańskich pozwala mi przyjemnie rozwijać się mentalnie. Co do Service, pomagam w angielskim młodszej koleżance oraz jestem wolontariuszką w szkole podstawowej, pracuję z młodszymi dziećmi, pomagam im w zadaniach domowych. To wszystko sprawia mi radość i uczy cierpliwości, chociaż na samym początku miałam mnóstwo obaw. Jednak teraz mogę stwierdzić - jest fajnie! :)

Olga Mejer, 2b (Matura 2014)


Activity
I am going to rollerskate as my activity. I will rollerskate at the local skate park, I will be practicing on my own. I am going to need a pair of skates which I have already purchased, I expect to keep fit this way and learn a new activity as I think it's going to be a lot of fun. I might have to face some problems with the weather as the skate park has no roof and if it snows or rains I won’t be able to practice, I might also have problems with mastering some tricks, as they may be very time consuming. I believe that this activity will have a very positive effect on me, as it will teach me to have patience as I’m mastering tricks, I also believe it will make me more of a risk taker.

Service
As my service CAS activity I am going to volunteer at the Polish Red Cross, I will be helping with organizing festivals to raise money for the unfortunate and organize things for the poor. I plan on doing this with some friends of mine that are already working with the organization. I expect to learn to cooperate with kids and learn to understand them and be able to help them when they ask for help. I simply wish to be the bigger sister to someone else, as when I was little I’ve always wanted one. I might face some problems with time and the behaviour of the less fortunate and the kids, as it might be slightly problematic. I think I will become a better person after doing this as I will know how to work with younger people and I will be more responsible than I am right now.

Creativity
For my creativity task I decided to work with movies. I am going to write scripts and help with filming and volunteered as a make up artist. I will be doing a lot of behind the scenes things, as I am not much of an actress. I will be doing this in various places but mainly with the film productions and studios. I am going to work with actors and people who are very creative so I expect to learn a lot from them. I am going to need some creative writing skills when it comes to the script writing and some fluency with make up. I might face some communication problems with the others. I think I will become even more creative than I am right now and I will learn some valuable things about making movies.

Natalia Witkiewicz, 2b (Matura 2014)


W ramach CAS’u uczę się wielu nowych rzeczy jak np. gra na gitarze i taniec. Uczestniczę również w zajęciach z jogi, uczę się języka niemieckiego oraz sama uczę koleżankę języka angielskiego. Dzięki każdemu z tych zajęć zdobywam mnóstwo nowych umiejętności. Na lekcje gitary uczęszczam raz w tygodniu do leszczyńskiego ośrodka MCP Alternatywa. Są to lekcje grupowe i całkowicie bezpłatne, ponieważ gitarę można wypożyczyć na miejscu. Od dawna chciałam nauczyć się grać na gitarze, ale zazwyczaj brakowało mi motywacji. CAS zmobilizował mnie do zapisania się na zajęcia z nauki gry na instrumencie i rozwijania moich zdolności w tym kierunku. W ramach aktywności fizycznej uczę się tańczyć, co pomaga mi wzmocnić kondycję oraz zapewnia odrobinę ruchu podczas tygodnia pełnego zajęć w szkole. Zajęcia jogi pozytywnie wpływają na moją koncentrację oraz pomagają oczyścić umysł i zrelaksować się. Na zajęciach z języka niemieckiego rozwijam swoje umiejętności lingwistyczne, podczas gdy sama ucząc koleżankę języka angielskiego uczę się wytrwałości. Każde z wyżej wymienionych zajęć mam zamiar kontynuować systematycznie i wkładać w nie tyle wysiłku, ile tylko zdołam.

Adrianna Czapla, 2b (Matura 2014)