Aleksander Ginter, klasa 3b2
Temat prezentacji: The ethicality of euthanasia and different religious beliefs and emotions.
Jako temat przewodni prezentacji z TOKu wybrałem przypadek Vincenta Lamberta oraz towarzyszącą mu dyskusję na temat prawa do śmierci oraz etyczności odłączenia człowieka od aparatury podtrzymującej życie w zależności od wiary i kondycji medycznej pacjenta. Na temat natrafiłem podczas czytania artykułu prasowego, a zainteresował mnie pod względem możliwości podejścia do sprawy z różnymi perspektywami oraz światopoglądem, co skutkowało w różnej ocenie etyczności czynu odłączenia Vincenta. Dylemat i relatywistyka moralna towarzysząca sprawie wydały mi się na tyle ciekawe, że zdecydowałem się zbadać je lepiej oraz przybliżyć innym wykorzystując do tego TOKową prezentację.

Dąbrówka Talarczyk, klasa 3b2
Temat prezentacji: Animal testing.
Tematem mojej TOK presentation były testy na zwierzętach. Kilka miesięcy wcześniej myśląc o obszarze, w jakim będę chciała pracować w związku z TOKiem szybko zdecydowałam się na prawa zwierząt, ponieważ jest do dla mnie bardzo ważny aspekt. Mocno interesuję się tym tematem, dlatego właśnie zdecydowałam się skupić swoją uwagę właśnie tutaj. Początkowo miałam kilka różnych materiałów dotyczących RLS, jednak ostatecznie wydarzenie, które szybko stało się pewnego rodzaju sensacją, viralem na świecie zdecydowało o moim wyborze RLS. (W październiku wyciekły nagrania z niemieckiego laboratorium, które ujawniły jak drastyczne oraz tragiczne jest testowanie na zwierzętach - wywołało to ogromne zamieszanie na całym świecie.) Wybór tematu prezentacji połączonego z moimi zainteresowaniami bardzo ułatwił mi pracę i przygotowania do zaliczenia. 

Klaudia Kreczetowska, klasa 3b2
Temat prezentacji: Artificial Intelligence.
W swojej prezentacji skupiłam się na granicach etycznych, które stawiamy sobie, poprzez nasze osobiste doświadczenia oraz emocje, gdy przychodzi nam zdać się na sztuczną inteligencję (AI). Aktualnie, jest to temat bardzo powiązany z życiem ludzi, ponieważ codziennie mamy styczność z AI. W prezentacji głównie skupiłam się na samochodach z autopilotem, które są tematem kontrowersyjnym, mają wielu zwolenników, ale także przeciwników. Moim RLS było złamanie przepisów przez autopilota Tesli Modelu 3, która została złapana przez policję, ale było dużo wątpliwości do kogo powinien trafić mandat (skoro kierowca nie był obecny) do właściciela samochodu czy do właściciela firmy je produkującej, Elona Muska?
Wybrałam ten temat, ponieważ chciałam zbadać od czego zależy ustanowienie etycznych norm i jakie są tego powody lub/i usprawiedliwienia. Doszłam do wniosku, że nasza ocena zależy w dużej mierze od wiedzy personalnej, ale w tym punkcie potrzebne jest zadać pytanie: w jakim stopniu powinna ona wpływać na stawianie granic?

Monika Młynarczyk, klasa 3b2
Temat prezentacji: Disabilities in art.
Temat zakłada tezę, że dzieła artystyczne nie powinny być oceniane na podstawie fizycznych i umysłowych zdolności artysty. Jedynie jeśli są ściśle związane z tym tematem, w takim przypadku sztukę można wykorzystać jako metodę podnoszenia świadomości społecznej. Wartość dzieła nie powinna być mierzona w oparciu o chorobę artysty, ale stosowane przez niego pojęcia i metody.
RLS: Emily Barker to modelka cierpiąca na chorobę CRPS. Inspiracją do prezentacji była jej walka w imieniu niepełnosprawnych poprzez sztukę. Barker stawia pytanie o traktowanie osób niepełnosprawnych, których prawda o doświadczeniach jest często pomijana, ale przede wszystkim walczy o szacunek dla nich.